Subject: FW: Pae Farmer OÜ, Raplamaa Kehtna vald Kaldafarmi ja Pajumäe farmi juurdepääs
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Apr 2025 08:33:38 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Rain Rõngelep <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 23, 2025 7:12 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere Merike,

Vabandust väikese viivituse pärast kuid nüüd asukoht selge ja saame edasi
liikuda. Manuses allkirjastatud taotlus koos planeeritava sissesõidutee
asukohaga. Nagu pakkusite liigutame sissesõidu Pajumäe kinnistule ja
planeerime ainult ühe uue mahasõidu.

Palun vaadake üle ja andke teada kui lisainfot tarvis.

Küsin siinkohal ka, kas oskate soovitada head ja pädevat teede
projekteerijat?

Tänan ette!

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

  _____

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 3. veebruar 2025 12:28
Adressaat: Rain Rõngelep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere.

Tänan lisainfo eest.

Kui sissesõiduteedele kavandatav liiklussagedus saab olema rohkem kui 20
autot ööpäevas, siis:

•             peab normide Lisa 1 tabel 17 kohaselt olema tagatud
ristumiskohtade vähim vahekaugus 50 meetrit.

•             pean normide Lisa 1 tabel 18 ning §24 kohaselt olema
väljasõidul riigiteele tagatud nähtavuskolmnurk mõõtudega 7x190 meetrit.

Transpordiameti esialgsel hinnangul ristumiskohtade vahekauguse (50m)
tagamisega probleeme ei teki, st vahekaugused oleks tagatud ning oleks
võimalik teha kaks uut ristumiskohta Teie poolt soovitud asukohtadesse.

Küll aga tekivad mõlemas asukohas probleemid nõuetekohase nähtavuse
tagamisega väljasõidul riigiteele. Nimelt jäävad nähtavuskolmnurkadesse
Lutsu (29201:003:0003) ja Vahtra (29201:003:0030) kinnistute hekid.

Lisan illustreerivad väljavõtted, kus on kujutatud nähtavuskolmnurgad
mõõtudega 7x190m (punased jooned), mis jooksevad üle hekkide. Kuna
nähtavuskolmnurk on ala, kus ei tohi liiklusohutuse kaalutlustel paikneda
nähtavust piiravaid takistusi, tuleks asuda nähtavuskolmnurkade ulatuses
hekke likvideerima. Siin peaksite välja selgitama, kas kinnistute omanikud
annavad selleks nõusoleku.

Kui hekkide likvideerimine ei tule kõne alla, siis oleks ühe variandina
võimalik näiteks rajada sissesõidutee Pajumäe farmi kinnistule sellisesse
asukohta, kus nähtavus oleks tagatud (nihutada tee asukoht Vahtra
kinnistust oluliselt kaugemale).

Jääme ootama Teie tagasisidet, millise lahendusega soovite edasi minna
(kuhu asukohta sissesõidutee rajada).

Kui oleme sissesõidutee asukohas osas kokkuleppele jõudnud, saame alustada
ristumiskoha rajamise haldusmenetlusega.

Eelinfo: Ristumiskohtade ehitamiseks tuleb läbi viia ristumiskoha rajamise
haldusmenetlus.

Selleks palume kinnistu omanikul (või tema poolt volitatud isikul) esitada
meile vabas vormis digiallkirjastatud taotlus ristumiskoha rajamiseks.

Taotlus peab sisaldama järgmist infot:

•             Kinnistu omaniku kontaktid (nimi, e-post, telefon)

•             Vajadusel volikiri

•             Kinnistu nimi ja katastritunnus, kuhu juurdepääs rajatakse

•             Selgitus, milleks on juurdepääs/ristumiskoht vajalik, mis
tegevusi kinnistutel kavandatakse

•             Milline on tegevusega kaasnev orienteeruv liiklussagedus ja
-koosseis, st kui palju ja millised sõidukid (sõiduautod, veokid,
põllumajandustehnika vms) ööpäevas sõidavad

•             Ristumiskoha asukoha skeem (tähistatud asukoht Maa-ameti
kaardil)

Eelinfo, kuidas ristumiskoha rajamise protseduur edasi läheb ning millega
tuleb arvestada:

*        Ristumiskoha rajamise haldusmenetluse läbiviimiseks väljastame
kinnistu omaniku taotluse alusel nõuded ristumiskoha projekti
koostamiseks.

*        Kinnistu omanik tellib pädevusega projekteerijalt teeprojekti.
Projekteerija esitab teeprojekti Transpordiametile kooskõlastamiseks.

*        Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime kinnistu omanikuga lepingu.
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.

*        Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud (projekteerimine,
ehitamine) kannab kinnistu omanik/huvitatud isik.

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Rain Rõngelep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 31, 2025 3:38 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere Merike,

Suur tänu nõnda kiire tagasiside eest. Antud sissesõiduteedele kavandatav
liiklussagedus saab ilmselt olema rohkem kui 20 autot ööpäevas.

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

  _____

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 31. jaanuar 2025 14:24
Adressaat: Rain Rõngelep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere.

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole sooviga rajada riigiteelt 20120
Keava-Hõreda tee kaks uut sissesõiduteed (edaspidi ristumiskoht)
juurdepääsuks Kaldafarmi (29201:003:0144) ja Pajumäe farmi
(29201:003:0125) kinnistutele Ingliste külas Kehtna vallas Rapla
maakonnas.

Vastame Teile infopäringu korras. Infopäringuna anname selgitusi vastavalt
piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri
17.11.2023 määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid)
nõuetele.

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei
teki sellest õigusi ega kohustusi.

Kui ristumiskoht on mõeldud teenindama planeeritavat uut hoonet või muud
rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku omavalitsuse
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle
tänase sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud
esindaja taotluse alusel.

Kaldafarmi ja Pajumäe farmi kinnistud külgnevad riigi kõrvalmaanteega
20120 vahemikus km 11,72-12,96. Riigitee liiklussagedus on 465 sõidukit
ööpäevas.

Selgitame, et peamised kriteeriumid, millega ristumiskoha asukoha valikul
tuleb arvestada on ristumiskohtade vahekaugus ning nähtavus väljasõidul
riigiteele.

•             Normide Lisa 1 tabel 17 kohaselt peab riigitee
liiklussageduse 465 autot/ööp korral olema tagatud ristumiskohtade vähim
vahekaugus 50 meetrit (kui kinnistu juurdepääsutee ööpäevane
liiklussagedus on  üle 20 autot/ööp) või 10 meetrit (kui kinnistu
juurdepääsutee ööpäevane liiklussagedus on  alla 20 autot/ööp).
Ristumiskohtade vahekauguse tagamisega probleeme ei teki.

•             Normide Lisa 1 tabel 18 ning §24 kohaselt peab riigitee
kiirusrežiimi 90 km/h korral olema väljasõidul riigiteele tagatud
nähtavuskolmnurk mõõtudega 7x190 meetrit (kui kinnistu juurdepääsutee
ööpäevane liiklussagedus on  üle 20 autot/ööp) või 3x190 meetrit (kui
kinnistu juurdepääsutee ööpäevane liiklussagedus on  alla 20 autot/ööp).
Nähtavuskolmnurk on ala, kus ei tohi paikneda nähtavust piiravaid
takistusi.

Selleks et saaksime Teie poolt välja pakutud sissesõiduteede asukohtade
sobivust hinnata, palun veidi lisainfot. Nimelt on oluline teada, milline
on uutel sissesõiduteedel kavandatav liiklussagedus, st mitu sõidukit
ööpäevas sissesõiduteed kasutama hakkab – kas liiklussagedus on üle või
alla 20 sõiduki ööpäevas?

Jääme ootama Teie peatset tagasisidet. Kui see lisainfo on olemas, saame
edasi liikuda ja hinnata, kas ja kuhu on võimalik sissesõiduteed rajada.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Rain Rõngelep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 29, 2025 9:40 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Esko Allika <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Taavi Niinemets
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Alo
Vahtmäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere,

Pae Farmer OÜ soovib rajada kahte uut sissesõiduteed kinnistutele
29201:003:0144 ja 29201:003:0125 farmi teenindavale transpordile. Uued
sissesõiduteed on märgitud manuses olevale eskiisile.

Kuna soovime alustada antud ala projekteerimistöödega siis soovime teada,
kas saame loa maanteeametilt rajada mõlemad sissesõiduteed teed või siis
ühe neist ja mis tingimustel?

Täname

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.